Viata din Emirate

Cum este viata in Emirate, ce lucruri noi am descoperit aici, care sunt diferentele intre un trai si altul, intre mentalitati, obiceiuri si traditii.

Cersetoria “window to window” sau “car to car”

Unul dintre lucrurile care imi place foarte mult in Emirate e ca oriunde ai iesi pe strada nu te agaseaza acei “nefericiti” care cu un copil agatat de gat implora mila sau un ban ca sa cumpere o paine. Si totusi….exista  perioade din an (cum ar fi in timpul Ramadan-ului) cand te miri de unde ies la iveala „saracii” si „ oropsitii” soartei care te roaga, foarte frumos (la propriu- probabil ca daca nu le dai nimic te injura si acestia in sinea lor) sa-i ajuti cu ceva.

Insa a aparut o noua „moda” a cersetoriei, un fel de a cersi mai elevat, mai inventiv, mai ascuns de ochii politiei care pedepseste cu inchisoarea aceste practici. Auzisem despre acest fel de a cersi dar mie personal nu mi s-a intamplat niciodata….asta pana ieri…

Eram undeva in zona Deira (o zona centrala, foarte circulata, cu mult trafic) pe la orele dupa-amiezii si ma pregateam sa ies dintr-o parcare cand observ in spatele meu un SUV (nu-mi aduc aminte ce tip dar avea placutele de inmatriculare din Arabia Saudita). Astept sa treaca, crezand ca este in cautarea unui loc de parcare cand soferul sa hotaraste sa parcheze in locul de langa masina mea. Lasa geamul jos si incepe sa faca semne….prima data am avut impresia ca s-a ratacit si vrea sa intrebe daca pot sa-l ajut cu indicatii…observ ca sunt si copii in masina….cu siguranta s-a pierdut, nu? (nu ca as fi de foarte mare ajutor, la capitolul explicatii  rute de acces nu stau foarte bine…). Ma intreaba daca vorbesc limba araba, si daca as putea sa-l ajut…nu, deci nu vorbesc limba araba- nu stiu cum as putea sa-l ajut…si incepe sa turuie intr-o engleza destul de corecta (ca sa vezi) o istorioara siropoasa: ca a venit din Arabia Saudita, ca a fost la Haj la Mecca (lucru total lipsit de importanta, dar nici asta nu conteaza), ca a venit in Emirate de nu stiu cata vreme si de cand a venit a fost atat de ghinionist ca a fost intr-un accident de masina si nu stiu ce ruda i-a murit (masina nu avea absolut nici o zgarietura) si are copii in masina si vor sa se intoarca acasa dar nu mai au bani nici macar de mancare pentru copii…..HA!!

Deci, ce-as putea sa-i raspund unui astfel de individ care este in stare sa minta in acest hal, de fata cu copii?? Recunosc ca mi-a trecut prin cap ca s-ar putea sa fie vreun dezechilibrat mintal, de injurat nu pot sa-l injur (desi imi venea sa-i spun verzi si uscate) ca asa ceva se pedepseste aici, apoi masina lor e muuuult mai mare decat masina mea, daca se dau jos si incep sa-mi zgarie masina, sau cine stie ce?? Da, recunosc ma uit la filme de groaza…si totusi nu se stie nicodata peste cine dai….

Asa ca am incercat sa par cat se poate de miloasa, compatimitoare, etc. si l-am rugat sa mearga neaparat la politie si sa ceara ajutor, mai ales daca a fost intr-un accident de masina….neaparat trebuie mers la politie pentru ca sigur il vor ajuta…..Sa fi vazut cat de frumos mi-a multumit si cat de repede a ridicat geamul si a plecat….

Hmmmm….cersetorie la nivel inalt…”car to car” sau” window to window”…

Single Post Navigation

One thought on “Cersetoria “window to window” sau “car to car”

  1. cipslim on said:

    E foarte ciudat. La mine la shop mai vin cateodata cersetori si vanzatori cersetori care vand pixuri de 2 dirham cu 5. Si mai e o femeie batrana care cerseste si un batran. Mosneagul intra si sta langa usa cu mana intinsa. Nu zice nimic si se uita in jos. Daca nu il bagi in seama pleaca dupa 30 de secunde.
    Daca il prinde politia il deporteaza. Si apoi nu mai e problema noastra, noi putem merge inainte crezand ca suntem oameni buni in timp ce el probabil o sa moara de vre-o boala prin cine stie ce tara.
    Vorba aia, cine i-a pus sa se nasca.

Leave a Reply

