Viata din Emirate

Cum este viata in Emirate, ce lucruri noi am descoperit aici, care sunt diferentele intre un trai si altul, intre mentalitati, obiceiuri si traditii.

Colcasia….un altfel de cartof

Am mai gasit o planta de a carei existenta  habar nu am avut pana nu am venit in Emirate. Colcasia (qalqas in limba araba) este o planta de dimensiuni foarte mari (frunzele ajung la 1-2 metri) ai caror tuberculi sunt comestibili. Se pare ca este originara din India si Bangladesh consumul acesteia extinzandu-se pana in Africa si chiar Europa (Cipru, Turcia- cu toate ca nu este atat de raspandita pe batranul continent, exista dovezi ca romanii stiau de existenta acesteia si chiar se afla pe lista lor de bucate).

Este disponibila in doua variante, proaspata si inghetata (mie personal mi se pare ca varianta proaspata difera de cea congelata, la fel si timpul de gatire care este mai lung in cazul primeia). Nu este foarte dificil de gatit, nu necesita nu stiu ce condimente sau o pregatire prealabila (inafara de curatat si taiat cubulete daca este proaspata).

 

In imaginile de mai jos se vede cum arata in varianta proaspata; dupa ce este curatata si taiata cubulete lasa un lichid albicios, asemenator cu amidonul.

Eu o pregatesc in modul urmator (2 bucati medii catre mici, sau o punga in varianta congelata):

– o curat, o spal bine si o tai cubulete, nu foarte mici

– pun putina carne tocata la prajit (nu foarte mult, cat sa-si schimbe culoarea) cu sare si piper

– adaug apa si 1 lingura pasta de rosii si o las sa fiarba pana cand devine moale si se acopera cu un sos

– cand este aproape gata adaug 3-4 catei de usturoi zdrobiti si o legatura de coriandru proaspat.

 

De obicei o servesc cu orez basmati si o salata.

Destul de simplu😉

 

Single Post Navigation

2 thoughts on “Colcasia….un altfel de cartof

  1. Am vazuto dar nu stiam ce sete

    • Am inteles ca se cultiva si ca planta de ornament; din cauza frunzelor care sunt foarte mari se numeste si ” urechea elefantului”; se mai regaseste si sub denumirea de “taro”

Leave a Reply

