Viata din Emirate

Cum este viata in Emirate, ce lucruri noi am descoperit aici, care sunt diferentele intre un trai si altul, intre mentalitati, obiceiuri si traditii.

Molokhia- O singura planta, multe posibilitati

Pana sa ajung in Emirate habar nu am avut ca exista asa ceva, de cum se consuma nici nu mai vorbesc. Insa, o data ce am descoperit-o pot spune sincer ca este excelenta. Molokhia este o planta care aduce oarecum cu urzicile de pe la noi (oarecum la forma dar bineinteles fara tepii urzicilor), are un gust specific, putin amarui, si se gaseste ori sub forma proaspata, in legaturi, ori congelata si gata tocata. Mie personal imi place varianta proaspata cu toate ca dureaza destul de mult pana se curata si se separa frunzele de tulpina.

Se pare ca aceasta planta a fost consumata inca din Egiptul Antic si este considerata de unii ca un fel de mancare traditional din Egipt insa poate fi intalnita peste tot  in bucataria Orientului Mijlociu. Se consuma fie cu carne de pui, miel sau iepure fir sub forma unei supe sau asemanatoare unui sos servit langa orez. Eu aleg varianta proaspata a molokhiei deoarece in varianta congelata atunci cand se gateste lasa un lichid vascos asemanator cu cel al bamelor.

O prepar in felul urmator:

– 5 leg. Molokhia (aprox. 4 portii)- frunzele separate de tulpini si spalate bine

– 200 gr.carne tocata

– 4 catei de usturoi zdrobiti

– sare si piper dupa gust

– putina apa (3 linguri)

– putin ulei

– o lamaie

Pun carnea tocata la prajit doar cat sa prinda putina culoare dupa care adaug frunzele de molokhia in serii pt ca ocupa volum dar scad repede. Amestec bine de fiecare data si acoper cu un capac.  Dupa ce molokhia a scazut adaug apa, sarea, piperul si usturoiul si le las sa se gateasca pana ce frunzele de molokhia nu mai sunt tari la gust. Lamaia se adauga la final, in functie de preferintele fiecaruia. Se poate servi langa orez sau cu lipie arabeasca. Aceasta planta este foarte bogata in vitamina C, fier, calciu, betacaroten, etc. precum si o buna sursa de fibre in dieta.

Single Post Navigation

10 thoughts on “Molokhia- O singura planta, multe posibilitati

  1. Foarte gustoasa, am cumparat-o din ”greseala”, cineva mi-a spus ca este urzica si am preparat-o dupa acceasi reteta. Cind am vazut consistenta viscoasa mi-am zis ca sigur nu-i urzica. Am cautat dupa denumirea stiintifica si mare mi-a fost mirarea sa vad ca este vorba de iuta. Pentru mine era o planta care se folosea doar in industria textila. Surptinsa in mod placut, ramine in lista de retete de refacut🙂 !

  2. de unde mai pot sa cumpar Mulokhia ?

  3. Asta este iuta din care se faceau la noi covoarele. Chiar nu stiam ca asta e planta din care se face Mulokhia.

  4. am gustat astazi,si prima impresie….gatita traditional…de experti….seamana mult cu leurda din Romania….f. buna

  5. Nu stiam de planta asta, desi e posibil s-o fi vazut-o prin supermarketuri!
    Cum ma intoc in Dubai, incerc!
    Multumesc de idee!

    • manu on said:

      Iti recomand varianta proaspata desi nu se gaseste tot timpul; cea congelata e o cu totul alta poveste insa se prepara mai usor si mai repede

Leave a Reply

