Viata din Emirate

Cum este viata in Emirate, ce lucruri noi am descoperit aici, care sunt diferentele intre un trai si altul, intre mentalitati, obiceiuri si traditii.

Tarta cu capsuni

Stiu ca a face o prajitura acasa de la zero nu e intotdeauna foarte convenabil in primul rand pentru ca cere timp, avem o gramada de alte lucruri de facut iar prajiturile sunt peste tot, de toate felurile pentru toate gusturile. Cu toate acestea cand savurezi o prajitura facuta de tine, acasa, parca satisfactia e alta. Mie imi place foarte mult aceasta reteta de tarta pentru ca este usoara iar rezultatul este foarte savuros. Am folosit urmatoarele:

195 gr faina

un praf de sare

113 gr unt la temperatura camerei

50 gr zahar

1 ou

Am amestecat toate aceste componente impreuna cat sa se lege si sa obtin o coca, dar nu am  framantat-o. Am impachetat-o in folie de plastic si am pus-o la frigider pentru 30 de min dupa care am intins-o intre doua foi de hartie cerata si am pus-o in tava la cuptor pt aprox 15 min la 180 de grade. Odata coapta  am uns-o cu putin gem de caise (cel care il folosesc si pentru glazurare) ca sa nu se inmoaie coca de la crema, dupa care am pus-o in frigider sa se raceasca.

Crema:

300 ml lapte

1 lingurita esenta de vanilie

3 galbenusuri

50 gr zahar

2 linguri faina

2 linguri amidon

Am pus laptele la fiert dar la foc mic. Intre timp am batut  galbenusurile impreuna cu zaharul si vanilia pana cand zaharul s-a topit. Am amestecat faina cu amidonul dupa care le-am adaugat treptat la galbenusuri si zahar. Cand laptele a inceput sa fiarba l-am pus deoparte si am adaugat cate o lingura la amestecul de galbenusuri amestecand continuu, dupa care am pus intreaga compozitie intr-o craticioara pe foc mic. Am amestecat din nou continuu pana cand a inceput sa se ingroase dupa care am pus compozitia deoparte sa se raceasca, amestecand din cand in cand astfel incat sa nu se formeze crusta.

Fructe:

Capsuni proaspeti, taiati in jumatate

Glazurare:

2 linguri gem de caise

1 lingura apa

Am pus gemul impreuna cu apa sa fiarba putin dupa care l-am folosit atat pentru glazurare cat si pentru coca ca sa nu se inmoaie.

 Asamblare:

Am turnat crema peste coca dupa care am pus capsunii (se pot folosi si alte fructe sau se pot combina capsuni cu kiwi si struguri) taiati in jumatate, pe deasupra, dupa care i-am glazurat cu gemul de caise cu ajutorul unei pensule. Am lasat tarta pentru 15 min la frigider inainte de a o servi.

 

Single Post Navigation

Leave a Reply

