Viata din Emirate

Cum este viata in Emirate, ce lucruri noi am descoperit aici, care sunt diferentele intre un trai si altul, intre mentalitati, obiceiuri si traditii.

Kabsa/ Kabseh- o mancare traditionala in zona Golfului

Acest fel de mancare se regaseste mai ales in Arabia Saudita (se serveste aproape zilnic, fiind de fapt mancarea lor traditionala) dar si in Emirate, Qatar sau Bahrein.  Si in acest caz retetele si modalitatile de preparare sunt multiple dar mai toate au la baza un amestec de condiment foarte parfumat: scortisoara, cardamom, boabe de piper si foi de dafin.

Reteta pe care o prepar eu de obicei cred ca este cea mai simpla si cea care necesita cel mai scurt timp pentru preparare. Eu am folosit urmatoarele:

– 2 cani de orez basmati spalat foarte bine

– 4 pulpe de pui (dar se poate prepara si cu carne de miel sau peste)

– 1 morcov ras

-1 ceapa mare, taiata marunt

– 1 rosie mare taiata marunt

– lingura pasta de rosii

– 1 lingurita scortisoara

-1 lingurita cardamom pudra

– cateva boabe de piper

-4 capsule/boabe de cardamom uscat

-migdale , decojite, prajite putin in ulei (se pot folosi alaturi de acestea si stafide pentru ornare)

– putin patrunjel verde

-sare pentru gust

Am pus ceapa la calit (doar cat sa devina transparenat si putin moale) in ulei dupa care am adaugat pulpele de pui, rosia, pasta de rosii, morcovul ras si condimentele. Am acoperit cu apa si am lasat pe foc mediu cat sa se gateasca carnea de pui dupa care am scos pulpele si le-am pus deoparte. Am pus orezul, am adaugat apa din nou cat sa treaca peste orez dupa care l-am lasat sa se gateasca. Cand orezul este aproape gata am re-adaugat pulpele de pui, am amestecat foarte, foarte incet dupa care am lasat totul la foc mai mic vreo 5-10 minute.

La final am adaugat pe deasupra migdale si patrunjel verde. Se poate servi si cu putin iaurt.

 :)

Single Post Navigation

Leave a Reply

