Viata din Emirate

Cum este viata in Emirate, ce lucruri noi am descoperit aici, care sunt diferentele intre un trai si altul, intre mentalitati, obiceiuri si traditii.

Bame in sos de rosii

O alta leguma pe care am descoperit-o aici este bama. Gatite in sos de rosii cu sau fara carne, bamele sunt nu numai delicioase dar si foarte sanatoase. Sunt bogate in vitamine: A, C, B6, acid folic, tiamina, calciu, zinc si fibre. Sunt foarte sarace in calorii ceea ce zic eu, e un mare plus🙂

Contin un lichid, care in cazul in care bamele nu sunt gatite bine, poate sa afecteze putin experienta culinara😦

Eu am folosit pentru aceasta reteta bame congelate, la punga. Sunt mai mici si nu trebuiesc curatate. La cele proaspete trebuie taiata codita si uneori sunt cam tari, oarecum lemnoase. Exista o gramada de retete pentru preparea lor, dar cea pe care o folosesc eu se prepara in modul urmator:

  • Bame- 1 punga
  • 1 cepa medie, taiata marunt
  • 2 rosii mari taiate cubulete
  • 1 lingura pasta de rosii
  • ½ legatura de coriandru
  • Sare si piper dupa gust
  • Putin ulei

Bamele le-am dezghetat si le-am lasat sa se scurga de apa dupa care le-am pus in putin ulei pana si-au schimbat putin culoarea (din verde in maro galbui).

Intre timp am pus ceapa la calit, nu foarte mult, pana ce a devenit transparenta dupa care am adaugat rosiile taiate cubulete si pasta de tomate. Am amestecat bine, am lasat putin cat sa se gateasca rosiile dupa care am adaugat bamele. Am pus sare si piper dupa gust si am lasat totul sa se gateasca pan ace bamele au devenit putin moi. Am adaugat coriandrul si le-am servit cu orez basmati cu taietei🙂

Single Post Navigation

3 thoughts on “Bame in sos de rosii

  1. Mariana on said:

    Incearca sa prajesti “bamele ” (okra) la inceput dupa care le scoti intr-o farfurie si le adaugi mai apoi in sosul de rosi.
    Eu prefer bamia proaspata , cele lungi, nu sunt lemnoase… Trebuie sa sti cum sa le alegi. Virful bamiei proaspete trbuie sa faca un fel de ”snap” cind incerci sa il indepartezi .

    • da, asa fac, le pun in ulei (le prajesc) pana isi schimba putin culoarea

      • Mariana on said:

        Ops… eram prea entuziasmata ( mincarea mea preferata) am citit pe sarite.
        Aproape de sfirsit cu aprox 5 min adaug putin ustroi pisat si coriander uscat (proaspat macinat) dupa care la sfirsit adaug coriander proaspat .
        Chiar acum gatesc bame.

Leave a Reply

