Viata din Emirate

Cum este viata in Emirate, ce lucruri noi am descoperit aici, care sunt diferentele intre un trai si altul, intre mentalitati, obiceiuri si traditii.

Vecinii mei….camilele (un post….mirositor :) )

Vremea mai racoroasa (adica temperaturi intre 20-30 de grade) de afara face ca balconul meu sa redevina ceva mai mult decat doar un loc pentru uscatul hainelor. Aerul  e putin mai respirabil, soarele putin mai iertator, umiditatea a scazut considerabil. Stand pe balcon cu o ceasca de cafea in mana si privind de departe la traficul de pe autostrada, parca ceva imi aduce aminte de zilele petrecute acasa, vara la tara. Un iz oarecum familiar se simte in aer si ma face sa ma gandesc ca aic,i fiecare zona, oricat de mica si neinsemnata ar fi are propriul “parfum”.

La birou, in pauza de masa aproape ca pot sa ghicesc care tara ia pranzul dupa mirosul din bucatarie. Mirosul patrunzator de biryani ma poarta cu gandul catre India, pestele si crevetii cu orez catre Filipine, kebabul catre Orientul Mijlociu. Trebuie insa sa recunosc ca fast food-ul inca mai imi pune problem; in aceasta categorie poate intra oricine, indiferent  de tara de provenienta.

Apoi mai sunt lifturile. Mirosul uleiului de par Amla imi spune exact de unde este persoana care tocmai a fost in lift (asta in cazul in care a iesit inainte sa intru eu in lift). Nici in marile mall-uri nu e mai diferit. Daca nu esti faliliarizat cu vreunul in mod special si se intampla sa-ti fie foame, nasul iti poate fi cel mai bun indicator pentru ca va reusi sa te poarte exact catre intotdeauna aglomeratul “food court”. In plus am descoperit, tot pe baza mirosului ca mall-urile au cate ceva in comun cu aeroportul: in zonele cu cosmetice, parfumuri si produse de ingrijire personala, miroase la fel (chiar si aeroport) de parca acelasi parfum ar fi folosit in ambele locatii.

Lasand la o parte confortul spatiilor comerciale, pe Emirates Road, catre Sharjah se afla International City, o zona rezidentiala  cu cladiri al caror nume aduce cu cel al unor tari. International City se deosebeste de toate celelalte zone rezidentiale tocmai prin “izul” care” domneste” aici. Cei care locuiesc acolo, sau macar cei care conduc prin acea zona stiu ca este, din acest punct de vedere, inconfundabila.

Revenind la balconul meu si la dupa-amiaza insorita, m-am hotarat sa incerc sa imi dau seama de unde provide acest iz cu amintiri de sat romanesc asa ca privesc in jos, poate poate o fi ceva care sa-mi ofere un indiciu…Bineinteles, cum de nu mi-am date u mai devreme seama???

S-au intors vecinii mei…..camilele (la propriu)… Asa se intampla daca locuiesti aproape intre Emirates Road si Dubai Bypass…..  🙂

 

Single Post Navigation

4 thoughts on “Vecinii mei….camilele (un post….mirositor :) )

  1. Stai prin DSO? ca acolo izul vine de la Vidanje… deh, nu “iezista” canalizare.

    • manu on said:

      nu ,dar aproape de DSO, mai degraba langa The Villa si Outlet Mall….dar in ziua acea chiar mirosea de la camile …..sau de la ce au lasat in urma

  2. Eu inca ma bucur🙂. Bine ca stau departe de fabrica si nu miroase in casa.

  3. ritasophie on said:

    International ‘Shitty’… 3 ani m-am ‘bucurat’ de plant-u’ ala minunat…🙂

Leave a Reply

