Viata din Emirate

Cum este viata in Emirate, ce lucruri noi am descoperit aici, care sunt diferentele intre un trai si altul, intre mentalitati, obiceiuri si traditii.

Salata de fasole fava

Oricine este originar din Romania stie ca in retetele noastre traditionale banala fasole nu se mananca decat fie ca ciorba, batuta sau iahnie. Ei bine, am descoperit un fel de “salata” (asta pentru ca nu am stiut cum altfel sa o numesc) din fasole fava.

Fasolea fava (sau faba) este acel tip de fasole cu bobul foarte mare (broad beans), originara din Africa de Nord si Asia de sud-vest. Este o sursa foarte buna de fibre si are un continut foarte scazut de grasimi saturate, colesterol si sodiu.

Am descoperit aceasta reteta in Siria unde acest tip de salata se serveste la micul dejun alaturi de traditionala lipie arabeasca si nelipsitul ceai negru. Mie personal imi place foarte mult, este foarte usor de facut iar acum dupa ce au trecut sarbatorile cred ca este bine-venita o schimbare in dieta.

La prepararea acesteia am folosit:

– 2 cani mari de fasole fava uscata pe care am lasat-o la inmuiat in apa peste noapte si fiarta in apa cu sare

– 2 rosii taiate cubulete

– o ceapa mare, taiata marunt

– 4 catei de usturoi zdrobiti

– 1 legatura de patrunjel

– sare si piper dupa gust

– ulei de masline

Dupa ce fasolea a fiert am strecurat-o de apa si am adaugat restul componentelor: rosiile, ceapa, usturoiul, patrunjelul. Am pus sare si piper dupa gust si ulei de masline atat cat se fie totul bine amestecat. Rezultatul a aratat ca in fotografia de mai jos:

Single Post Navigation

3 thoughts on “Salata de fasole fava

  1. Azi experimentam fasolea fava! Am fiert-o si am lasat-o sa se racesca; mai incolo o si amestec cu ce trebuie!
    Multumesc de reteta.

  2. Incredibil, dar chiar aseara am fost la Carrefour si am vazut tipul asta de fasole stramba si inegala…si ma gandeam ce se poate face cu ea; plus, am crezut ca e specifica indienilor si nu arabilor. Data viitoare chiar cumpar o punga. Multumesc de idee!

Leave a Reply

