Viata din Emirate

Cum este viata in Emirate, ce lucruri noi am descoperit aici, care sunt diferentele intre un trai si altul, intre mentalitati, obiceiuri si traditii.

Cous cous cu legume

Cous cous-ul desi aici in Emirate destul de rar gatit este o mancare de baza in tarile arabe din Africa de Nord (Maroc, Algeria, Tunisia, Libia). Este un tip de paste care se pragateste in mod normal de aburi intr-un recipient anume destinat acestuia. Dar exista si variante in care nu este necesarea utilizarii acestui vas pentru prepararea cous cous-ului.

Mie personal imi place ca alternativa la orez, in special preparat cu legume. Pentru aceasta reteta am folosit:

500 g cous cous mediu

1 ceapa mica taiata marunt

1 ardei gras taiat cuburi mari

2 cartofi taiati cuburi mari

2 rosii medii taiate in patru

1 morcov mai mare taiat cuburi mari

cateva buchetele de conopida si broccoli

1 cub unt

1 lingurita condiment Arabic Mix

putin sofran

sare si piper dupa gust

Prima data am pus ceapa sa se caleasca putin, nu foarte mult, doar cat sa devina stravezie, am adaugat morcovii, ardeiul gras si am lasat sa se gateasca vreo 5 minute la foc mediu- mare. Am adaugat cartofii, condimentul Arabic Mix, putina sare si piper. Am acoperit totul cu apa si am redus focul la mediu; cand legumele au fost aproximativ jumatate gatite am adaugat rosiile, conopida, broccoli si sofranul. Am lasat sa scada putin dupa care le-am luat de pe foc.

Separat am pregatit cous cousul in modul urmator:

– am pus apa la fiert (aprox. 1/2 cana) cu sare. Cand a inceput sa fiarba am adaugat o lingura mare de cosu cous, am amestecat putin dupa care am adaugat restul de cous cous si am oprit focul. Am amestecat totul repede pana s-a omogenizat dupa care l-am acoperit cu un cap si l-am lasat sa stea aprox. 10 minute.

– am adaugat 1 cubulet de unt amestecand continuu totul cu furculita ca sa nu se formeze cocoloase. In final, totul a aratat astfel:

Single Post Navigation

Leave a Reply

