Viata din Emirate

Cum este viata in Emirate, ce lucruri noi am descoperit aici, care sunt diferentele intre un trai si altul, intre mentalitati, obiceiuri si traditii.

Vinete si dovlecei umpluti

Printre multele feluri de mancare pe care le-am descoperit aici se numara vinetele  si dovleceii. Personal recunosc ca din Romania stiam doar de banala salata de vinete si de dovleceii cu sos de smantana si marar. De aceea am adaugat o noua reteta care le imbina pe cele doua. Bineinteles ca se pot prepara si separat.

Pentru 5 portii am folosit urmatoarele:

– 9 dovlecei (mici cum sincer nu vazusem in Romania)

-9 vinete mici

– aprox. 200 g de carne tocata

– rosii pentru sos

– pasta de rosii

– 1 ceapa medie

– usturoi 2 catei

-1 1/2 cana de orez, bine spalat

– scortisoara

– putin sirop de rodii (eu l-am folosit in loc de suc de lamaie pentru ca este mai putin acru si da mai multa culoar sosului)

– condimente Arabic Mix

– sare si piper dupa gust

– ulei

Prima data am curatat dovleceii si vinetele in interior facand un orificiu pentru umplut. Apoi am taiat ceapa marunt si am pus-o la calit cateva minute dupa care am adaugat carnea tocata, scortisoara (cam 1/4 lingurita), sare, piper, condiment Arabic Mix (1 lingurita). Dupa ce carnea s-a gatit am adaugat orezul, 1 lingurita de pasta de rosii, putina apa si le-am mai lasat la gatit 5 min.

Am preparat un sos de rosii din rosii proaspete, pasta de rosii, 2 catei de usturoi, putin ulei de masline si sirop de rodii. Le-am pus toate in robotul de bucatarie si apoi am pus sosul la fiert pentru 15 min.

Am umplut dovleceii si vinetele cu compozitia din carne si orez, i-am pus in tava si am adaugat sosul de rosii. Am acoperit tava cu folie de aluminiu si am pus-o in cuptor 45 de min. dupa care am inlaturat folia si am mai lasat 15 min pana cand sosul a scazut.

Personal imi place sa ajustez condimentele si cantitatile dupa gustul propriu. Au aratat in felul urmator:

 

Single Post Navigation

Leave a Reply

